niedziela, 14 grudnia 2008

Start

Postanowiłem prowadzić tego bloga aby wspomóc i mam nadzieję również zadowolić polskich
fanów dobrych komiksów.

Pisząc "dobrych komiksów" mam na myśli naprawdę dobre komiksy czołowych twórców tego gatunku a nie jakieś "papki" w stylu różnej maści super bohaterów ,których jest cała masa na rynku. Dobry komiks jest raczej skierowany do dojrzałego czytelnika dlatego też mój blog jest oznaczony jako "dla dorosłych" .

Na szczęście polscy wydawcy komiksów raczej starają się wydawać naprawdę dobre pozycje za co
trzeba ich pochwalić . Niestety wszyscy znamy realia polskiego rynku i łatwo wywnioskować ,że
jest wiele pozycji ,które się nie ukazały w naszym rodzimym języku i zapewne nigdy nie ukażą.

Dlatego postaram się tutaj zamieszczać tłumaczenia komiksów , których nie ma na naszym rynku.Często będą to komiksy , które nie doczekały się nawet wydania w postaci albumu.

8 komentarzy:

  1. Naprawdę się cieszę że kolejna osoba zabiera się za translacje. Szkoda tylko, że nie przejrzałęś plany innych osób zajmujacych się tym tematem. Uwierz mi to potrafi naprawdę nieźle wkurwić, gdzy przygotowujesz jakiś komiks, męczysz się a tu nagle na parę dni przed ukończeniem okazuje się że ktoś inny robił to samo.

    I kolejna moja rada znajdź sobie kogoś kto dobrze zna polski żeby zrobił Ci korektę komiksów przed premierą. Opóźnie premierę translacji to może o parę dni. Ale warto przeczekać te parę dni, satysfakcja z dobrze wykonanje pracy gwarantowana. A komiks nie będzie czytany tylko dziś czy jutro a nawet za parę lat. Trochę źle jako początkujący zdecydowałeś sie dzialać w pojedynkę, też zrobiłem ten sam błąd na początku i teraz po paru latach tego żałuję. Lepje jest dołączyć do jakieś grupy. Kilka jest u nas na scenie. Zawsze byś otrzymał wspracie, pomoc czy korektę.

    Życzę wszystkiego dobrego, powodzenia w tłuamczce i wytrwałości obyś nie skończył tak jak M1A1.

    Pozdrawiam arcomics

    PS. Mógłbyś podać komuś swoje plany tak żeby nikt Tobie wchodził w drogę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna robota!!!.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak Trzymaj. Choć klimat nie w moim typie, ale super.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne komiksy, czekam na więcej. szkoda tylko, że używasz niekiedy zbyt małych czcionek w dymkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest w porządku, choć jak na mój gust za dużo pesymizmu w tych komiksach( zniszczone światy, zdegenerowana ludzkość)przydałoby się trochę optymistycznych opowieści.
    Moja prośba -dużo Francji i zero Ameryki.
    Nie podoba mi się kategoria "inne" w ankiecie, czy nie byłoby lepiej zapytać o sensację, historię itd.
    Jeśli chodzi o konkretne tytuły chciałbym coś przygodowo-historycznego (np. coś Mittona).
    Interesuje mnie czy podejmiesz którąś z przerwanych serii(np."Głowy orłów" i "Largo Winch" z Motopolu oraz "Aquablue" i "Wayne Shelton" z Egmontu).

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała inicjatywa!
    W przeciwieństwie do Anonimowego (powyżej) cieszy mnie ów pesymizm zamieszczanych przez Ciebie albumów. Zostawmy hura-optymizm wydawnictwom amerykańskim, czas się poprzygnębiać! Trzymam kciuki i liczę na ciekawe francuskie serie. Ech, dla fana komiksu na poziomie nieznajomość tego języka jest jak kalectwo, dlaczego nie uczyłem się w szkole...

    OdpowiedzUsuń